Semantiek heeft de letterlijke definitie van een wetenschap die zich bezighoudt met de betekenis van symbolen en in het bijzonder van taal. Semantisch zoeken komt dus van het woord semantiek.
Door semantisch te zoeken weet Google exact waar de website over gaat en dat heeft positieve consequenties voor de vindbaarheid.
Zoekmachines vroeger
Zoekmachines zijn logischerwijs continue in ontwikkeling, Vroeger had de zoekmachine een hele simpele manier van indexeren:- Je website bezoeken
- Lezen
- Opslaan in de database.
Voorbeeldje
Als je nu zoekt op zwarte lederen bank dan scande Google ook specifiek met betrekking tot deze woorden. Meer niet. In de toekomst, waar nu al hard aan gewerkt wordt, geeft Google betekenissen aan woorden. Hierin begrijpt Google dat het woordje 'zwart' een kleur betreft, dat het woord 'lederen' het materiaal betreft en dat het woord 'bank' het object betreft. Met het semantisch zoeken wil Google steeds vaker dat je een vraag via de zoekmachine kunt stellen.Semantisch zoeken in de toekomst
Semantisch zoeken is sterk in opkomst. Vroeger was er nog geen sprake van semantisch zoeken, tegenwoordig ligt het steeds verder in ontwikkeling. Over een aantal jaren wil Google dit volledig geïntegreerd hebben.Kan ik je verder helpen?
Ik heb een paar handige artikelen voor je geschreven die je verder kunnen helpen.- Update Google m.b.t. metadescriptions (december 2017)
- Canonical URL: Voorkom duplicate content
- Google bestraft popups
