Waarom lukt het de ene ondernemer wél om zonder gedoe retegoede omzetten uit Google te halen, terwijl de ander z’n SEO, maar niet aan de praat krijgt?

Websitebouwer en SEO Specialist

Veel ondernemers worden onzeker van hun omzet, inconsistente stroom aan leads en welke hippe marketingtechniek ze nu weer moeten gebruiken om verder te groeien.

Daardoor werken ze veel meer dan ze eigenlijk willen, liggen ze constant wakker van het tekort aan omzet, en schieten ze in de stress zodra het over hun bedrijf gaat.

Dat is waar we geen ondernemer voor zijn geworden, hoop ik.

We willen juist retelekker geld verdienen met iets waar we voldoening uit halen, zonder constant te werken of onzeker te moeten zijn over waar de volgende klant vandaan komt.

We willen onderscheidend zijn, een autoriteitsstatus hebben en werken met goede leads en fijne klanten.

Wat je wilt, is duidelijk.

Maar… hoe? Advertenties? Social media? TikTok-videos?

Veel slimmer is om van je eigen platform – je website – een ingevette leadmachine te maken die automatisch lead na lead in je schoot werpt,

Advertenties worden steeds duurder, terwijl het rendement bij zo veel ondernemers keldert.

Social media-platformen passen steeds hun algoritmes aan, waardoor je afhankelijk wordt van de nieuwste contenttrends – die altijd weer verdwijnen.

Daarom geloof ik meer in het hebben van je eigen platform: je website.

Het is een betonnen huis, in plaats van een hutje van papier-maché zoals zo veel marketingstrategieën.

Wat er ook gebeurt: het blijft staan.

Dit komt omdat je site opbouwt in waarde.

Ik bedoel: letterlijk één blog kan jarenlang bezoekers, aanvragen en omzet opleveren.

Wat gebeurt er met je bedrijf en leven als je meerdere van dat soort blogs hebt? Niet wegdromen nu. 😉

Daarom is SEO wat mij betreft de 20% die zorgt voor 80% van het succes van je bedrijf. Maar: dan moet je het wel op de juiste manier aanpakken…

Want SEO is geen kwestie van het optimaliseren van wat technische dingetjes, en hier een daar een zoekwoordje plaatsen.

SEO draait om in kaart brengen wat er leeft in de hoofden van je bezoekers, en dat interne gesprek opvolgen met een stuk content waarmee je hun vlammende vragen verandert in beantwoorde vragen.

Moeilijk gedoe?

Ja, als je geen idee hebt wat je precies moet doen om dit voor elkaar te krijgen.

Maar het is wel iets wat je zou moeten willen, omdat SEO je een machine kan bezorgen die je consistent leads – en dus ook omzet – opleveren.

Dat zit als volgt:

Zodra je website goed gevonden wordt, staat er een systeem wat automatische leads en klanten binnenhaalt.

Jij hoeft nergens heen, omdat al deze warme, potentiële klanten jou weten te vinden.

Heerlijk is dat.

(Ik weet er alles van.) En voor bijna iedere online ondernemer haalbaar.

Zelfs nu in 2024, met AI. Juist nu, door AI.

Terwijl ChatGPT het web vult met troep en Google alle domeinen afstraft die deze troep publiceert, ligt de kans juist in het maken van echte content.

Van menselijke content.

Want zodra mensen op jouw website komen, zoeken ze iemand die hen kan helpen.

Dat is dus de truc: échte content maken, waar échte mensen écht iets aan hebben.

Dat betekent: over de juiste thema’s bloggen, gericht aan de juiste doelgroep, gevonden op de juiste zoektermen, waarbij je deze indient bij Google op de juiste manier.

Dat ga je niet leren in de SEO-peuterspeelzaal

Veel SEO-cursussen zijn inhoudelijk sterk, maar houden het best oppervlakkig.

Ze leren je de meest simpele technieken. Maar: die ken je nou wel.

Je leert er bijvoorbeeld hoe je meta-descriptions schrijft, maar je leert niet hoe je je visie stopt in blogs, zodat mensen keer op keer terugkomen naar jouw content en je bijna blindelings vertrouwen – omdat ze je zien als de autoriteit die je bent.

Je wil meer de diepte in, zodat er ook meer uitkomt.

Weten hoe je zonder te zweten content kunt maken die je onderscheidt van je concurrenten én AI.

Weten hoe je blogs maakt over de onderwerpen die het verschil maken, in plaats van je tijd verspillen.

Weten hoe je een stukje van jezelf in je blogs stopt, zodat je bezoekers je direct leren kennen en vertrouwen, zodat ze sneller bij je kopen.

Dat is weer andere koek. En ik kan je daarbij helpen.

Hi, ik ben Gery Stevens: SEO Specialist, blogger en online ondernemer.

Kort over mij, zodat je ziet dat SEO en ik al jarenlang getrouwd zijn:

  • Ik was gastspreker SEO bij IMU Plus
  • Ik heb meer dan 3.000 blogs geschreven en geplaatst, dus ik weet hoe het spel werkt
  • Ik heb gewerkt met 60 verschillende klanten in de meest uiteenlopende branches
  • Ik heb klanten die duizenden bezoekers per dag en tonnen omzet per jaar draaien via SEO, maar ook zzp’ers waarvan hun agenda bomvol is vanwege hun blogstrategie

Dat was het weer over mij. Zullen we weer teruggaan naar jou, en hoe ik je kan helpen?

Gery Stevens

Ontdek het tijdens een 1-op-1 Blog Coachingstraject:

Leer binnen 12 weken bloggen volgens jouw visie, waardoor je levenslang gevonden kunt worden door mensen die van je blogs houden, je autoriteit vertrouwen en je aanbod kopen

Dit coachingstraject is er voor de ondernemers die willen groeien zonder advertenties of dure marketingbureaus, maar juist door echte, menselijke content te publiceren.

Hoe?

Tijdens het coachingstraject bepalen we je blogstrategie en installeren we op basis daarvan een blogsysteem in je bedrijf.

Zodra dit staat, loopt de machine vanzelf en kan deze lead na lead voor je genereren.

Zonder dat je harder moet werken, geld moet investeren in ads of afhankelijk bent van een marketingbureau. We doen dit samen, voor jou.

Dit is wat je precies krijgt in dit traject:

Uitgebreide kickoffcall

We trappen af met een uitgebreide kickoff, waarin ik je de hemd van het lijf vraag. Voor de tijd vul je het uitgebreide in-kaart-breng document in, zodat ik helemaal in het hoofd van jou en je bezoeker kan kruipen ter voorbereiding.

20 uitgewerkte blogonderwerpen:

Na uitgebreid zoektermenonderzoek lever ik je 20 thema’s aan waar je over kunt bloggen. Ik laat je zien waarom dit relevant is, hoeveel mensen zoeken naar deze onderwerpen en geef je mijn ideeën over de juiste invalshoek mee.

Daardoor weet je precies wat je kunt doen, en dat scheelt weer veel twijfelen.

Superconcreet actieplan

Tijdens een call van een uur bepalen we samen de concrete acties, voor een bepaalde termijn. Je krijgt dus een stappenplan wat je erbij kunt pakken en kunt uitvoeren, zodat je consistent werkt aan je leadmachine.

Strategiecalls

Tijdens het traject van 12 weken krijg je 5 strategiecalls. Deze doen we om de 2 weken, en zijn er om te kijken hoe het gaat, welke actiepunten er zijn en hoe we verder kunnen optimaliseren.

Ook gaan we hier meer de diepte in.

Je ontdekt bijvoorbeeld:

  • Hoe je eindeloos zelf goede onderwerpen vindt voor je blogs
  • Hoe je je blogs juist opbouwt voor SEO
  • Hoe je je SEO-cijfers monitort
  • Hoe je je identiteit stopt in blogs
  • Hoe je blogs optimaliseert voor SEO
  • Hoe je blogbezoekers converteert naar betalende (en terugkerende) klanten

Alles gedocumenteerd in je eigen voortgangsjournal

Je wilt niet steeds in je mail moeten zoeken naar video’s, documenten of opnames van de gesprekken die we gehad hebben.

Nope.

Daarom vul ik na elk gesprek je persoonlijke voortgangsjournal aan. Alles wat belangrijk is, vind je op 1 plek.

Antwoord op al je SEO-vragen via Whatsapp, mail en meer

Heb je in de week tussen onze calls een vraag of feedback nodig? We appen of mailen, of ik neem een korte video of voice note voor je op.

Kun jij meteen weer verder werken.

Toegang tot mijn online cursus ‘SEO Optimalisatie’

In deze online training ontdek je alle details van het juist plaatsen van je blogs. Want als je deze niet op de juiste manier plaatst, kan al je schrijfwerk voor niets zijn geweest.

Een enorm dure fout, en deze training leert je hoe je dit meteen goed doet.

Deze training kost normaal € 197

Toegang tot mijn online ‘SEO & Blog Wizard Academy’

De SEO & Blog Wizard Academy is een begeleidende cursus, speciaal bij dit traject.

Het geeft je een verdiepingsslag in kennis en info, die je op je eigen tempo tot je kunt nemen. Deze staat eind maart online. (Deze training kost normaal €995.)

Ik heb het traject zo ingericht, dat je zo snel én duurzaam mogelijk resultaat ziet in je bedrijf

Op basis van de 20 blogonderwerpen die je van mij krijgt, komen binnen korte tijd al je eerste écht goede blogs online. Blogs waarin jouw visie en persoonlijkheid in zitten, waar je bezoekers en Google enorm blij mee gaan zijn.

Zodra je eerste blog staat voel je een enorme trots en rust over je heenkomen: de eerste stap is gezet op de juiste manier.

Ik daag je uit om er tijdens het traject zo veel mogelijk te schrijven, zodat we in een korte en krachtige periode de vruchten planten voor later.

En dat gaat zo verder:

Blog na blog wordt je leadmachine krachtiger, waardoor je via SEO lead na lead binnenhaalt.

Je website wordt groter met meer bezoekers, meer leads en dus ook meer klanten.

(En dat geldt natuurlijk ook voor je bedrijf.)

Misschien wordt je website zelfs zo aantrekkelijk voor grote partijen, dat ze deze van je willen overkopen. Ik heb het vaak gezien, dus het kan je zeker gebeuren.

Je investering in dit coachingstraject is een fractie van wat het je oplevert

De investering is € 2.995 ex. btw.

Een groot bedrag, maar een kleine investering voor een blogsysteem wat je nog jarenlang, warme lead na warme lead kan opleveren.

Ik heb nog geen idee hoe je business in elkaar zit, maar je kunt zelf uitrekenen hoeveel extra klanten je nodig hebt om dit dik terug te verdienen.

Los van de strategie en de leadmachine, krijg je natuurlijk ook mijn 1:1-begeleiding via onze strategiecalls, Whatsapp en voice notes.

Dat kost tijd, en daar heb ik er maar zo veel van in een dag.

Dit zorgt weer dat ik maar met een beperkt aantal klanten kan werken.

Om precies te zijn: 5.

Per maand

Dat zijn meteen ook 5 ondernemers die snappen dat SEO voor de lange termijn is, en dat je net zo veel resultaat kunt verwachten als de energie die je erin steekt

Het kan natuurlijk even duren voordat je vindbaar wordt, en dat je de effecten van je werk ziet.

Dat is nou eenmaal hoe SEO werkt.

Hoe eerder en harder je werkt om de juiste blogs te schrijven en te plaatsen, hoe sneller je grotere resultaten ziet.

Want een blog wat niet online staat, kan ook nooit gevonden worden of klanten voor je binnenhalen.

Weinig ondernemers zijn hiertoe bereid, en gooien daarom de handdoek in de ring.

Dit is weer de reden waarom de kansen zo groot zijn voor die ondernemers die wél door de zure SEO-appel willen bijten.

En als je dit leest, ben jij misschien wel het type ondernemer wat niet vies is van wat schrijfwerk om minder te kunnen werken en meer omzet te verdienen.