Page content

Wat zijn organische bezoekers?

Wat zijn organische bezoekers?

Organische bezoekers, hoe krijg je ze en waar komen ze vandaan? Wanneer je een website hebt, wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je website bezoeken. Bezoekers kunnen meerdere wegen op je website komen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt in betaalde en organische bezoekers.

De betaalde bezoekers komen binnen via Google Adwords. Dit zijn dus bezoekers waar je voor betaald. Een bezoeker kan echter ook via een niet betaalde manier op je website kan komen. Dit is organisch zoekverkeer, ook wel niet betaalde of gratis zoekresultaten genoemd.

Hoe weet ik of de link betaald of organisch is?

Een persoon is naar iets specifieks op zoek. Hij of zij opent Google en tikt één of meerdere zoekwoorden in, waarbij er een lijst aan resultaten getoond wordt.

Allereerst zullen er een aantal betaalde advertenties en links te zien zijn, met daaronder de organische resultaten. Meestal zie je eerst 3 betaalde links, met daar direct onder de organische links. Door middel van het woordje ‘Adv.’ zie je direct of het gaat om een betaalde link of advertentie.

Organische bezoekers: wat zijn dit?

Hoe kan ik zien hoeveel mensen op mijn website komen via een organisch zoekresultaat?

Wil je weten hoeveel bezoekers op jouw website komen via een organisch zoekresultaat? Ga dan naar Google Analytics en log in met je account. Nadat je hebt ingelogd, doe je het volgende:

  • Klik op het onderdeel Acquisitie
  • Hierna kun je achtereenvolgens op Alle verkeer en Kanalen klikken

Je ziet nu een tabelletje

In de tabel zul je onder andere Organic, Direct, Social en Email zien staan. Dit zijn de kanalen waarmee bezoekers op jouw website terecht zijn gekomen. Om te weten hoeveel bezoekers via organisch verkeer op je website komen, moet je kijken bij Organic Search. Dit zijn alle niet betaalde bezoekers die op jouw website komen.

Hoe kom ik zo hoog mogelijk in Google terecht zonder te betalen?

Wanneer je meer organische bezoekers op je website wilt is het zaak om in te zetten op SEO of zoekmachine optimalisatie. Door content te schrijven en je site goed te optimaliseren snapt Google steeds beter waar je site over gaat. Ook je bezoekers zullen je makkelijker vinden naarmate je meer content schrijft.

Belangrijk hierbij is:

  • je houdt je aan de regels van vindbare webteksten
  • je doet op de juiste zoekwoordenonderzoek
  • je zet de juiste interne linkstructuur op
  • je blijft consistent/consequent content toevoegen aan je website.

Door hier de juiste strategie te hanteren kun je serieuze bezoekersaantallen naar je site halen.

En als volgende stap kun je aanvragen en opdrachten uit je site gaan

Warme bezoekers

Organisch zoekverkeer is zeer waardevol. Bedenk maar eens dat de bezoeker die in Google iets intikt al heel specifiek op zoek is naar iets. Vergelijk je dit bijvoorbeeld met Facebook dan zul je zien dat een bezoeker vaker ‘toevallig’ in aanraking komt met een blog of artikel en denkt: ‘he dat is wel grappig’. Maar wanneer ik intik in Google -fotografiecursus Utrecht- dan heb ik al een hele gerichte intentie.

Wanneer ik vervolgens op een site kom die precies voldoet aan mijn behoefte dan is de kans groot dat ik contact opneem. Snap je?

Website Transformatie Challenge

Ik heb een schitterende challenge voor je klaarstaan. In deze Website Transformatie Challenge help ik je om binnen zeven dagen een concreet plan van aanpak voor je site samen te stellen. Je kunt hier helemaal gratis aan meedoen. Meedoen? Klik even op onderstaande afbeelding op of het linkje!

Gratis Website Challenge

    Comment Section

    0 reacties op “Wat zijn organische bezoekers?

    Plaats een reactie


    *