Bloggen uitbesteden: verbeter de vindbaarheid van jouw website

Bloggen uitbesteden: verbeter de vindbaarheid van jouw website

Wil jij het bloggen voor jouw website uitbesteden?

In dit artikel vertel ik je alles wat je moet weten:

  • Wat de voordelen zijn van het bloggen voor jouw website uitbesteden.
  • Wat er mogelijk is wanneer je het schrijven van bloggen uitbesteedt.
  • Hoe goede blogs de vindbaarheid van je website in Google kunnen verhogen.
  • En nog veel meer

Waarom moet je eigenlijk bloggen?

Voordat je tijd en/of geld investeert in het opzetten van een blog voor jouw website, wil je natuurlijk weten waarom je eigenlijk zou moeten bloggen. Daarom hieronder de drie belangrijkste redenen om vandaag nog te beginnen met bloggen:

Je kunt inspelen op de vragen van internetgebruikers

De meeste zoekvragen die in zoekmachines als Google worden ingevoerd, zijn informatievragen. Deze mensen zijn dus niet per se op zoek naar een bepaald product of een bepaalde dienst, maar naar informatie over een bepaald onderwerp.

Wanneer jij vanuit jouw expertise een antwoord geeft op een vraag die speelt bij jouw doelgroep, trek je relevante (!) bezoekers naar jouw website.

Jouw bedrijf krijgt naamsbekendheid

Als je regelmatig interessante blogs publiceert, dan is de kans groter dat een websitebezoeker vaker terugkomt, jou gaat volgen op social media, of zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief. Dit alles zorgt ervoor dat jouw bedrijf meer naamsbekendheid krijgt en een ‘top-of-mind’ positie bemachtigt.

Met andere woorden: wanneer deze persoon een bepaald product of dienst nodig heeft, denkt hij of zij eerder aan jou.

Je kunt mensen overtuigen van jouw deskundigheid

Wanneer jouw website blogs bevat over het onderwerp waarin jij je met jouw bedrijf specialiseert, word je eerder gezien als expert op dit gebied. Verkoop je een dienst? Dan is dit dé manier om mensen te overtuigen van jouw deskundigheid.

Verkoop je een product? Dan is dit dé manier om mensen te overtuigen van de kwaliteit van jouw product of om ze te inspireren.

Hoe krijg ik lezers voor mijn blog?

Hoe krijg ik lezers voor mijn blog?

Leuk, zo’n blog laten schrijven. Maar hoe zorg je er nu voor dat je blog daadwerkelijk wordt gelezen? Anders is het nogal zonde van de investering, toch?

Je kunt grofweg op twee manieren lezers krijgen voor je blog:

  1. Bestaande klanten, familie en vrienden, collega’s en kennissen lezen je blogartikelen omdat ze jou al kennen. Wanneer ze jouw artikelen interessant vinden, vertellen ze anderen over jouw blog of delen ze je blog via sociale media als Facebook, Twitter en LinkedIn.
  2. Je blog artikel wordt gevonden via Google. Hiervoor moet de SEO van je teksten in orde zijn.

Waarom bloggen uitbesteden?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om zelf te bloggen. Veel ondernemers doen dit. Toch zijn er een aantal goede redenen om het schrijven van blogs uit te besteden:

Het schrijven van blogs kost veel tijd

Cliché, maar waar. Om je blog up-to-date te houden is het verstandig om zeker één keer per maand, maar liever nog vaker, een blog te publiceren. Daar heb jij als ondernemer misschien helemaal geen tijd voor.

Niet iedere ondernemer is even goed in het formuleren van zijn expertise op papier.

Want ja: ieder zijn vak! Bovendien, jij weet misschien veel over jouw vakgebied, maar dat betekent niet altijd dat je dit ook goed kunt overbrengen aan een leek. Misschien zit je zelf te diep in je vaktermen.

Bij een professionele partij worden je teksten taalkundig goed in elkaar gezet

Wanneer je je blogs laat schrijven door een professionele partij, ben je er zeker van dat de teksten taalkundig goed in elkaar zitten. Je weet zeker dat er geen grammaticale fouten of taal- en spelfouten in je blog artikelen staan. Een professionele partij heeft mensen in dienst die de Nederlandse taal goed beheersen én kijkt altijd volgens het vierogen principe naar een tekst.

Bij een professionele partij worden je teksten goed geoptimaliseerd voor Google

Het is zonde als je veel tijd aan het bloggen besteedt en je blog artikelen vervolgens niet worden gelezen. Besteed daarom het schrijven van je teksten uit aan een partij die verstand heeft van Search Engine Optimalisatie (SEO): het optimaliseren van de tekst zodat het artikel beter wordt gevonden in Google.

Wat is er mogelijk wanneer je het schrijven van blogs uitbesteedt?

Wat is er mogelijk wanneer je het schrijven van blogs uitbesteedt?

Om te laten zien wat er mogelijk is wanneer je het schrijven van blogs uitbesteedt, deel ik graag twee voorbeelden met je.

Blog artikelen voor een chiptuning bedrijf

Voor een bedrijf dat chiptuning verzorgt, schrijfven wij elke maand een nieuwe blog. Deze klant krijgt op dit moment maar liefst 30.000 websitebezoekers per maand. Dit heeft zelfs voor zoveel nieuwe klanten gezorgd dat deze ondernemer een constante stroom van klanten heeft. Klanten staan tegenwoordig zelfs op een wachtlijst.

Kortom, het uitbesteden van blogs verdient zichzelf snel terug in meer websitebezoekers, een grotere naamsbekendheid, meer vertrouwen in de expertise van jouw bedrijf én meer klanten.

Vindbaarheid verhogen: de PODA-formule.

Zoals gezegd is een goede reden om het schrijven van blogs uit te besteden het verbeteren van je vindbaarheid in Google (Search Engine Optimization of SEO). Bij Geryaal gebruiken we hiervoor de PODA-formule.  De PODA-formule helpt om te bepalen welke zoekwoorden je het beste in jouw blogartikel gebruikt.

PODA staat voor:

  • Probleem
  • Oplossing
  • Dienst
  • Product

Aan de hand van deze formule kun je een compleet zoekwoordenplan samenstellen. Hiervoor moet je leren om je te verplaatsen in wat jouw websitebezoeker wilt. Samen formuleren we antwoorden op vragen als:

  • Welk probleem heeft jouw potentiële klant?
  • Welke oplossing kun jij deze klant bieden?
  • Welke dienst of product kun je hieraan koppelen?

Hierbij achterhalen we welke woorden jouw potentiële klanten daadwerkelijk intypen in Google. Dit zijn namelijk de woorden waarop jouw blogartikelen, en daarmee jouw website en jouw producten/diensten worden gevonden.

Identiteit ondernemer belangrijk voor succes

Om van jouw website een daverend succes te maken, heb je niet alleen een technisch goede website nodig. Nee, ook niet alleen een strakke, leesbare website met nette afbeeldingen en foto’s en een goede SEO. De zogenaamde ‘zachte kant’ van de website moet ook in orde zijn. Wat bedoel ik met ‘de zachte kant?’

De zachte kant gaat over zaken als:

  • Wie ben je?
  • Wat vind je belangrijk?
  • Hoe goed ken je jouw lievelingsklant echt?
  • Wat zijn jouw waarden en normen?
  • Wat is jouw boodschap?
  • Welke visie draag je uit in het leven en in je werk?
  • Hoe uitgesproken durf je te zijn?

Jouw identiteit moet duidelijk in je website naar voren komen. Dit is waar klanten kiezen om met jou in zee te gaan. Een authentieke website, waarin jouw identiteit als ondernemer duidelijk naar voren komt is een randvoorwaarde voor jouw succes als ondernemer. Een blog speelt hierin een cruciale rol!

Graag help ik jou als ondernemer te laten ervaren waar jouw authentieke kracht ligt (of de kracht van jouw bedrijf) en hoe je dit kunt gebruiken om blogartikelen te schrijven die jouw websitebezoekers écht overtuigen.

Vergelijkbare berichten