Websitebouwer: waar moet je op letten? Wat zijn de criteria?

Websitebouwer: waar moet je op letten? Wat zijn de criteria?

Ben je op zoek naar een goede websitebouwer?

Bang dat je verkeerde keuzes maakt m.b.t. een websitebouwer? Wellicht heb je al eerder een slechte ervaring. Websitebouwers zijn er genoeg. Variërend van handige jongens die op zolder een website in elkaar knutselen tot zeer professionele bouwers die gespecialiseerd zijn in webapplicaties.

In dit artikel heb ik voor je uiteengezet waar je op moet letten bij de keuze voor een websitesysteem of websitebouwer.

Wat is het verschil?

Geen website ontwikkelaar is gelijk. Alle ontwikkelaars hebben op de site staan dat ze gespecialiseerd zijn in internetmarketing en zoekmachineoptimalisatie. Maar als leek weet de consument of ondernemer het verschil niet. Waar moet je nu op letten wanneer je voor een leverancier van websites kiest?

Websitebouwer: van hobbyist tot professional

De ene websitebouwer is hobbyist (wij noemen dit de handige Henkies). Ze weten er écht wel wat vanaf. Maar ’t zijn ICT-ers die een website kunnen maken die er voor het oog aardig uitziet en waar menig klant blij mee is. De buurman vindt de site er ook mooi uitzien. En daarna stopt het.

Sommige websitebouwer zijn specialist in webapplicaties. Ze kunnen de logistieke planning en voorraadbeheersysteem online automatiseren zodat een klant kan inloggen en van alle gemakken is voorzien.

Websitebouwer: waar moet je op letten? Wat zijn de criteria?
Wat voor website of webapplicatie heb jij of heeft jouw organisatie nodig, wat voor doelen wil je met jouw website bereiken? Daarna komt: wie zou dat kunnen leveren?

Daartussen zit van alles. De één is beter in de webwinkel. De ander heeft zich gespecialiseerd in vindbaarheid. Maar ik geloof niet in websitebouwers die alles kunnen. De vraag is dus: wat is jouw vraag? Wat voor website of webapplicatie heb jij of heeft jouw organisatie nodig, wat voor doelen wil je met jouw website bereiken? Daarna komt: wie zou dat kunnen leveren?

Waar moet je op letten?

Ik heb wat criteria opgesteld (door ervaring wijzer geworden):

  • is jouw websiteontwikkelaar een dozenschuiver? Website klaar, factuur klaar! Tot de volgende ronde?
  • heeft jouw websitebouwer je al eens gebeld met de vraag of je ook orders en omzet scoort via de website?
  • is jouw websitebouwer in staat om mee te denken in de behoeften en wensen van de organisatie?
  • kan de websitebouwer marketingtechnisch meedenken in de gewenste website of hoor je alleen verhalen over Java-script, HTML, source codes, buttons en slides?
  • wat voor resultaten heeft jouw mogelijke websitebouwer bereikt bij andere klanten?
Websitebouwer: waar moet je op letten? Wat zijn de criteria?
Een site moet technisch aan de laatste voorwaarden voldoen.

Technisch perfect

We hebben een aantal technische eisen voor websites samengesteld. Heeft jouw websiteontwikkelaar voldoende technische kennis in huis om aan deze eisen te voldoen? Cruciaal punt: wordt deze kennis ook geüpdatet? Of heb je over drie jaar een site met verouderde HTML versies en achterhaalde technieken?

Tip: bekijk vooral even dit blog van de Internet Marketing Universiteit over de Google Material Design Guide

Criteria website

We noemen een aantal criteria waaraan jouw website zou moeten voldoen:

  • correcte HTML code met een heldere structuur die aan de HTML standaarden voldoet. Test de site met de W3 validator en je kunt zien wat de resultaten zijn. Spaghetti programmeurs kun je beter vermijden.
  • leesbaar en toegankelijk voor iedere webbrowser
  • zeker aan te bevelen: leesbaar voor de gebruikers van mobiele apparaten (ca. 30% van jouw website komt via de mobiele telefoon: vraag meteen om een mobiele website)
  • zoekmachinevriendelijke URL‘s
  • leesbare URL’s voor de gebruiker: liever www.home.nl/tuingereedschap/gazonmaaier dan www.home.nl/pagina11/255/tuingereedschap/gazonmaaier.
  • pagina titels: iedere pagina moet je een unieketitel kunnen geven.
    • vermijdt geautomatiseerde pagina-titels
    • let op: soms wordt een CMS verkocht zonder dat je een paginatitel kunt invoeren.
  • meta tag of meta description: er moet ruimte zijn om een meta description in te voeren (een korte samenvatting van de webpagina)
  • gebruik van H2, H3 en H4: om jouw pagina voor de zoekmachines duidelijk te verdelen in paragrafen en subparagrafen
  • de juiste lettertypes bij H2, H3 en H4 gebruik (niet dezelfde lettertypes want dit staat de leesbaarheid in de weg)
  • unieke alt tags bij plaatjes en foto‘s: je moet jouw plaatjes kunnen voorzien van een unieke beschrijving
  • een voorziening wanneer de pagina is verwijderd: ook als de pagina verwijderd is of niet gevonden moet er een voorzien in jouw website zijn die de gebruiker informeert en terugbrengt in de juiste structuur van de site
  • een koppeling met social media: kortom een link naar jouw Facebook-pagina, Linkedin-profiel, Google-plus pagina en Twitter-account.
  • een fatsoenlijke sitemap en bij voorkeur een sitemap.xml die je in de webmaster tools kunt opnemen
  • gebruik van Google Analytics en Google Webmastertools
  • een duidelijke navigatiestructuur voor zoekmachines en voor de bezoekers
  • beveiliging tegen SQL injection en SESSION hijacking
  • een helder grafisch ontwerp met de juiste kleuren
  • unieke beschrijvingen bij nieuws, sitemap, projecten e.d. en niet de geautomatiseerde meta description die je bij de homepage hebt ingevoerd
  • de mogelijkheid om opsommingtekens te gebruiken (en inspringen op verschillende niveaus)
  • een goede structuur om afbeeldingen te uploaden met de juiste naamgeving onder te verdelen in ordentelijke mapjes
  • let op de TAAL aanduiding: is jouw bedrijf alleen aktief in Nederland. Dan moet de taal ingesteld zijn op NL. Onlangs hadden we weer zo’n situatie bij een website waar met een translate-module de website in meerdere talen werd weergegeven. Resultaat: bezoekers uit Mexico, Rusland, Angola, Frankrijk, Duitsland. In ieder geval: bezoekers waar de onderneming helemaal geen baat bij had.
  • een goede backup voorziening bij de websitebouwer waarop de HOSTING van jouw site wordt uitgevoerd. Weet je wat het kost wanneer je de hele site kwijtraakt?
  • gebruik van robots.txt om te voorkomen dat alles op jouw website geïndexeerd wordt door de zoekmachines.

Een technisch goede site verhoogt de vindbaarheid van jouw website

De juiste techniek verhoogt de vindbaarheid van jouw website in Google. Ik kom nogal wat websites tegen waar gigantisch mee gerommeld is terwijl er hoge prijzen voor betaald zijn.

Een technisch goede site verhoogt de vindbaarheid van jouw website
De juiste techniek verhoogt de vindbaarheid van jouw website in Google.

Het belang van een mobiele of responsive website

Steeds vaker worden websites bezocht via smartphones en tablets. Gemiddeld komt ca. 50-60 % van de bezoekers via een mobiel apparaat op jouw website. Belangrijk is dat het formaat van de website zich aanpast aan het formaat van het mobiele apparaat. Of nog mooier: dat je een mobiele website hebt. Is dat niet het geval dan is de website onleesbaar of in ieder geval onprettig om te lezen.

Gebruikersvriendelijk

Een mobiele website is dus allereerst gebruikersvriendelijk voor jouw bezoekers. Een bezoeker kan gemakkelijk de website lezen en een bezoeker kan gemakkelijk navigeren via de mobiele telefoon.

Zoekmachines

Wanneer de website geschikt is voor mobiele apparaten is dat een pluspunt en één van de meer dan 100 voorwaarden voor een vindbare website.

Hoe zit het met jouw mobiele website?

Of jouw website geschikt is voor mobiele apparaten kun je bekijken met de webmastertools. Of je website mobiel vriendelijk is kun je testen met de mobielvriendelijke test van Google.

Mocht dit bij jou het geval zijn dan is het wellicht verstandig om contact met jouw websitebouwer op te nemen en de mogelijkheden te bespreken.

Identiteit van de website moet kloppen

De identiteit van de website moet overeenkomen met wie jij als ondernemer bent, waar je voor staat of waar je als onderneming voor staat. Zeker bij het realiseren van conversie via de website is dat van zeer groot belang.

Een incongruent profiel

Ik geef je het voorbeeld van een zakelijke dienstverlener die als ZZP-er actief is. Zijn website had een allure en uitstraling van een zeer groot bedrijf. De teksten waren geschreven in de WIJ-vorm. Op zich niet zoveel mis mee maar in dit geval werd het beeld versterkt wat de website al opriep. Echter: wanneer er een mogelijke klant belde om meer informatie kwam men erachter dat men slechts met een zelfstandige te maken had. Kortom: het klopte niet.

Het grafisch design is van belang op je website

Onverzorgde sites

Onverzorgde sites, verouderde sites of sites met informatie die niet actueel is wekken de indruk dat een bedrijf de zaken niet goed voor elkaar heeft. Dus de juiste uitstraling van de website is wel van belang. In feite is jouw website de nieuwe etalage van jouw winkel of bedrijf.

Grafisch ontwerp!

De grafische vormgeving van een website is zeer belangrijk en kan bepalend zijn voor het succes en de conversie die je met jouw website genereert. Anderzijds: Veel mensen staren zich blind op het grafisch ontwerp van de website. Dat is bijzonder jammer. Want hoe belangrijk de grafische vormgeving ook is: er is meer! Er dient namelijk ook een technisch ontwerp en een SEO ontwerp te zijn die samen met het grafisch ontwerp het websiteontwerp vormen.

Tips voor de grafische vormgeving

We hebben een paar tips voor de grafische vormgeving:

1: En website moet bij jou passen

Een website moet bij jou passen en de identiteit van jou of jouw onderneming weergeven. Wie ben je is dus een belangrijke vraag. In feite moet de identiteit van jouw website overeenkomen met wie je bent.

2: De kleuren die gebruikt worden

De kleurstelling is van doorslaggevend belang bij het grafisch ontwerp van de website. Wat past beter bij jou of jouw diensten? Een felle kleur, veel kleuren of juist een rustige kleur?

De kleurstelling is van doorslaggevend belang bij het grafisch ontwerp van de website.
De kleurstelling is van doorslaggevend belang bij het grafisch ontwerp van de website.

3: Slides en foto’s op de website

Wees terughoudend met tal van slides en foto’s op de website. Val met de deur in huis en vertel wat je te bieden hebt of wat je voor mogelijke klanten zou kunnen betekenen. Onlangs zag ik weer een voorbeeld van een site waar je helaas ca. 2 meter naar beneden moet scrollen om er achter te komen wat ze nu werkelijk te vertellen hebben. Goede afbeeldingen, foto’s of plaatjes zijn wel van belang. Maar maak er geen discotheek van. Wanneer je slides vervangt door statische banners verhoog je de kans dat de bezoeker gaat klikken, zo stelt AG consult.

4: Verhoog de leesbaarheid: lettertype, achtergrond en witruimte

Zoals je ziet heeft deze site een lichte achtergrond en dat is vooral van belang voor gebruikers van mobiele apparaten. Waarom? Het leest gemakkelijker. Dat geldt ook voor de grootte van het lettertype. Neem een grote duidelijke letter en gebruik genoeg witruimte.

5: Restylen is soms noodzakelijk

Soms is het goed om de site te restylen. Een site leeft en is in beweging. Jouw site een keer in een nieuw jasje stoppen kan verhelderend werken.

6: H2, H3 en H5 tags: verschil in grootte

Zorg dat er visueel verschil is tussen de H2, H3 en H5 op de website. Het leest een stuk plezieriger. Ik zie regelmatig dat websitebouwers een CMS afleveren waarbij geen verschil tussen de H2 t/m H6 te zien is.

Wie ben je?

Wie ben je als ondernemer? Waar staat jouw onderneming voor? Wat zijn de normen en waarden? Wat zijn de overtuigingen die je uitdraagt? Wie je bent is de basis van de verkoop en dus ook van jouw website. In feite moet hierop alles aansluiten:

  • het ontwerp van de website
  • de teksten die je gebruikt
  • schrijf je in de je-vorm of ben je meer informeel ingesteld?
De fundering van de website moet goed zijn.
De fundering van de website moet goed zijn.

Conversie

Het is niet alleen van belang dat jouw website bezoekers trekt. Belangrijker is dat de website de juiste bezoekers trekt zodat je ook de juiste klanten krijgt. Zodra een mogelijke klant de telefoon pakt en informatie opvraagt, is het van groot belang dat het beeld dat men heeft op basis van de website aansluit bij het telefoongesprek.

CMS: Content Management Systeem

Een goed CMS is van onschatbare waarde wanneer je de site beheert. In feite moet het een eenvoudig systeem zijn wat gemakkelijk te bedienen is zoals een tekstverwerkingsprogramma. Maar er zijn wel voorwaarden waaraan een goed CMS moet voldoen.

Criteria voor een CMS

Bij de aanschaf van een CMS (Content Management Systeem) achter de website dien je vooraf in ogenschouw te nemen of het CMS wel aan de Google voorwaarden voldoet. Te vaak (wat mij betreft) zie ik een CMS waarin de noodzakelijke voorwaarden niet aanwezig zijn.

Wat is een content management systeem?

CMS is de afkorting voor Content Management Systeem. Het is simpelweg het systeem waarmee je de teksten op een ‘simpele manier’ op de website plaatst.

Criteria en eisen voor een CMS

Een CMS voor een vindbare website dient aan een aantal voorwaarden te voldoen. Ik heb de criteria voor je op een rij gezet. Kan er in het CMS van jouw website:

  • Passende metadescriptions ingevoerd worden?
  • Titels ingevoerd worden (H3, H3 en H3)?
  • Afbeeldingen geupload worden
  • Afbeeldingen worden voorzien van een ALT tag?
  • Interne links ingevoegd worden?
  • Gebruikers zelf bij de HTML Code kunnen om wijzigingen door te voeren (voor gevorderde gebruikers)?
  • Keywords ingevoerd worden
  • Een (SEO)titel voor Google ingevoerd worden
  • De URL gewijzigd worden?
  • Een adviserende naam of titel aan een link meegegeven worden?

Alle vragen met JA beantwoordt?

Gefeliciteerd! Dan heeft de websitebouwer een goed CMS afgeleverd. Wat betreft de vindbaarheid zal het aan CMS niet liggen. Meerdere vragen met ‘nee’ moeten beantwoorden? Dan is er verbetering mogelijk.

Soms is het goed om de site te restylen. Een site leeft en is in beweging.
Soms is het goed om de site te restylen. Een site leeft en is in beweging.

WordPress website

Bij het gebruik van een WordPress website kun je de SEO Yoast plugin installeren waarmee je ondersteuning krijgt bij het vindbaar maken van de teksten. In andere CMS systemen is het altijd afwachten hoe het één en ander vormgegeven is.

Half werk levert niks op

Onlangs kwam ik een CMS tegen waarbij de titel van een artikel automatisch de URL genereerde. Dit lijkt mooi. De mogelijkheid om de URL te wijzigen is er namelijk. Toch is het net niet goed genoeg. Bij lange titels krijg je lange URL’s. Wil je de URL korter hebben dan is de titel net te lang. Nee, met half werk schiet je niks op.

Kwaliteit CMS is belangrijk

Bovenstaande voorwaarden zijn keiharde criteria voor een CMS. Elk criteria heeft afzonderlijk een belangrijke bijdrage aan de vindbaarheid van de website. Neem geen genoegen met een CMS waar de metadescription niet ingevoerd kan worden of de URL standaard wordt aangemaakt.

Wees kritisch!

Als consument of ondernemer mag je best wat kritischer zijn.

Laat je niet meteen overrulen door een breedsprakig technisch verhaal waar je wellicht nog nooit van gehoord hebt (of waarvan je denkt: het zal wel zo zijn). En kijk niet alleen naar de prijs en kosten van de website. De aanschafprijs van een website is peanuts namelijk! Daarna begint de teller te lopen: het kost je tijd of geld om de website te vullen met zinvolle content.

Onjuiste adviezen

Te vaak hoor ik in de markt adviezen verstrekt door websitebouwers die niet kloppen of gedeeltelijk waar zijn. Gouden bergen worden beloofd zoals een gegarandeerde eerste plek in Google. Deze adviezen heb ik gerubriceerd onder de naam websitefabels. Dat geldt overigens ook voor mensen die zich uitgeven voor SEO expert.

Internetcowboys en onjuiste adviezen omtrent de website

Internetcowboys zijn er genoeg. Ze geven zich uit voor SEO expert, websitebouwer, online marketeer, Facebook expert.

Menig ondernemer is ermee op de koffie gekomen. Bakken vol met geld kwijt en geen enkel tastbaar resultaat.

Zet zo weinig mogelijk teksten op de website

Websitefabel 1: Regelmatig hoor ik deze opmerking: je moet niet teveel teksten op de website zetten, want niemand die het leest. Een onzinnige gedachte: jouw website dient content te bevatten: het gaat om inhoud en inhoudelijke content. Op iedere website gaat het om content en inhoud. Dus om tekst. Wanneer je gevonden wilt worden in de zoekmachines en een hogere pageranking wilt behalen dan zul je daadwerkelijk moeten schrijven.

Omvang van de pagina!

Hoe groot moet een pagina zijn? Ik zeg: minimaal 400 tot 600 woorden per webpagina is wel mooi als minimum. Dan heb je grote kans! Maar daarbij horen wel wat restricties:

  • schrijf niet om te schrijven: je moet wat toe te voegen hebben en schrijven voor zoekmachines heeft geen zin. Schrijf altijd voor jouw bezoekers
  • bij sommige pagina’s kom je misschien nog niet tot 150 woorden: bijvoorbeeld bepaalde productinformatie. Laat het daar dan bij!
Internetcowboys zijn er genoeg. Menig ondernemer is ermee op de koffie gekomen. Bakken vol met geld kwijt en geen enkel tastbaar resultaat.
Internetcowboys zijn er genoeg. Menig ondernemer is ermee op de koffie gekomen. Bakken vol met geld kwijt en geen enkel tastbaar resultaat.

Teveel tekst: dat leest toch niemand?

Ik hoor het vaker: zoveel tekst op de website? Dat leest toch niemand! Ik leg je voor: de klantcase van De Steven. Een website waar bezoekers gemiddeld 5 minuten blijven rondhangen en dus lezen. Jouw website wordt alleen gelezen wanneer je iets toe te voegen hebt en waar je informatie biedt waar de gebruiker iets aan heeft.

Wat je wel kunt doen is tekst afwisselen met plaatjes en afbeeldingen. Goed voor de zoekmachines en voor de bezoekers. Het leest prettiger en ook afbeeldingen dragen bij in de zoekmachineoptimalisatie.

Omvang van de site

Heel veel sites worden afgeleverd met een stuk of 10/15 pagina’s. Een zinloze investering want deze sites gaan niet gevonden worden. Wat dacht je van een site van 150 tot 200 pagina’s? Wil je tenminste een klein beetje meedoen in de zoekresultaten?

Voortdurend proces

Een website schrijven is een voortdurend proces. Het stopt pas wanneer je de BV of eenmanszaak opheft. Het is zaak om jouw site voortdurend te vernieuwen of anders gezegd: refresh de website met regelmaat.

Eisen aan jouw webteksten

De belangrijkste eis is dat je unieke content biedt op de website. Knippen, plakken en jatten bij de concurrent heeft geen toegevoegde waarde. Armoede troef! Wordt beloond met een penalty van Google (bestraft dus!). Echter: er zijn veel meer eisen waaraan de teksten moeten voldoen.

Conclusie: zet zoveel mogelijk tekst op jouw website?

Is de conclusie nu dat het verstandig is om zoveel mogelijk webpagina’s te maken en iedere webpagina van zoveel mogelijk tekst te voorzien? Dat is een onjuiste conclusie. Het gaat erom dat je webpagina’s maakt die inhoudelijke content bieden, bezoekers trekken etc. Daarmee verwerf je namelijke een hogere Domain Authority (DA).

Linkbuilding: zoveel mogelijk backlinks

Een tweede webfabel gaat over linkbuilding. Een manier om zoveel mogelijk links naar jouw website te krijgen waardoor de site beter zou gaan scoren. Het google anti-spam team weet wel beter. Lees liever de blog van Frankwatching met tips voor het verdienen van backlinks.

Meerdere websites voor jouw bedrijf: is het verstandig?

Soms adviseren websitebouwers om meerdere websites voor je bedrijf te laten maken. Maar is dit altijd aan te bevelen? En is dit wel zo verstandig?

Wanneer is het aan te bevelen?

Er zijn situaties wanneer ik begrijp dat het handig is om meerdere websites te hebben. Zo ken ik een organisatie die de volgende divisies onder 1 dak heeft:

  • kantoorinrichting
  • kantoorartikelen
  • een eigen regionale krant
  • verkoop hard- en software
  • een boekhandel

Kortom: bedrijfstakken die op zich niets met elkaar te maken hebben. In dat geval zou het advies legitiem zijn om meerdere websites voor het bedrijf op te zetten.

Wanneer af te raden?

Een HRM adviseur die als dienst heeft om ondernemingsraden te adviseren en te begeleiden had het plan om naast zijn site over HRM-advies ook een site over de OR op te zetten. In dat geval raad ik het ten sterkste af. De reden vind je hieronder bij een opsomming van de nadelen.

Nadelen

Er zijn ook veel nadelen:

  • je versnippert het aantal bezoekers over meerdere websites en dit komt niet ten gunste van de zoekresultaten
  • een site met unieke content vullen kost tijd en geld: investeert je voor 1 site 30 uur in een SEO tekstschrijver, bij twee sites gaat het al om 60 uur. Daarmee klopt de stelling opnieuw dat de kosten van een website niet gaan over de aanschafprijs van de site. De werkelijke kosten beginnen pas daarna.
  • nog erger: een site met unieke content vullen kost creativiteit: je moet wel heel geniaal zijn om meerdere sites met unieke content te kunnen vullen
  • wanneer je meerdere sites lanceert mis je de onderlinge verbanden en de kracht daarvan ook in de zoekmachines
  • Voordelen

Zijn er ook voordelen?

Zeker: het grootste voordeel is voor jouw websitebouwer. Die heeft namelijk wederom een website verkocht.

Title-tags: dat is toch nergens voor nodig?

Een vierde fabel: Een titel-tag voor een pagina invoeren? Waarom moet dat? Dat is toch nergens voor nodig? Ik zie zelfs nog CMS-aanbieders waar je geen enkele Titel kunt invoeren. Dat geldt ook voor meta-descriptions.

Title-tags: dat is toch nergens voor nodig?

Meta-descriptions: wat moeten we daarmee?

Nog een websitefabel: meta descriptions zijn onzinnig. Net als bij de title-tag wordt ook hier vaak gezegd dat ze er niet toe doen. En menig CMS-aanbieder geeft niet de mogelijkheid om een unieke pagina-beschrijving te maken. Maar de Titel en de Meta-description maken nu net het verschil op een website: mits je het goed hanteert uiteraard.

Stop de site vol met zoekwoorden

Wanneer je bekend wilt worden met bepaalde zoekwoorden dan moet je zorgen dat dit zoekwoord zoveel mogelijk op de webpagina voorkomt. Dus jouw website over appels moet zo vaak mogelijk het woord appel bevatten. Mijn tip: schrijf in eerste instantie vooral voor de bezoekers. Google robots lusten namelijk geen appels.

Gegarandeerd op plek 1 in google

Sommige SEO schrijvers garanderen de eerste plek in de zoekresultaten van Google. Wie dat kan garanderen is binnen een jaar miljonair overigens. Een typisch voorbeeld van een internetcowboy die snel zijn zakken wil vullen maar blijkbaar niet gehinderd wordt door enige kennis of ervaring.

Onderlinge linkuitwisseling

Een achtste fabel: Sommige mensen hebben er heel veel uren ingestopt. Jij krijgt een link van mij op mijn site en dan krijg ik een link van jou op jouw site. En zo benaderde men per email en per telefoon tal van collega’s en instanties om maar zoveel mogelijk links te krijgen. Nu gaat het niet om een paar links naar een goede vriend of collega. Maar in feite is het de grootste onzin die er bestaat. Ons advies: Zorg voor goede inkomende en uitgaande links naar de site.

De homepage is het belangrijkst

Een negende fabel: De homepage is de meest belangrijke pagina want bijna alle bezoekers van jouw website komen via de homepage terecht op de website. Onzin! Dat gebeurt alleen als je jouw producten en diensten beschreven hebt en verder niets. Op de websites die ik schrijf als SEO tekstschrijver komt slechts 10% tot 20% via de homepage binnen.

Vergelijkbare berichten