Conversie is het aantal bezoekers dat een product of dienst bij je aanschaft via het internet. En ook al is conversie ook een offline begrip, we gebruiken het in dit artikel als een online begrip. Het aantal conversie dat je binnen haalt via een website wordt vaak omgezet in percentages.
Als je online tuinmeubelen verkoopt en er kijken op één dag 100 bezoekers op jouw website, waarvan er 8 bezoekers ook daadwerkelijk iets koopt, dan is het percentage 8%.
Conversie hoef je echter niet alleen te berekenen op basis van een product of dienst die wordt aangeschaft, maar kan ook al berekend worden bij:
- Een download van een brochure of een ebook
- Een informatieaanvraag
- En nog vele andere handelingen die redelijk tot helemaal commercieel gericht zijn.
Hoe creëer ik conversie?
Je kunt conversie op meerdere manieren beïnvloeden:- Door de snelheid van jouw website te verhogen
- Een duidelijke call to action knop aan te maken
- Heldere salespages te schrijven en hierbij verkoopstrategieën gebruiken
- Het gebruiksgemak van de website te verhogen
- Neem jouw bezoeker aan de hand en vertel wat hij of zij moet doen
Kan ik je verder helpen?
Ik heb een paar handige artikelen voor je geschreven die je verder kunnen helpen.- Organisch zoeken of adverteren via AdWords?
- Identiteit van de ondernemer cruciaal voor het succes van de website
- Hoe maak je een doel aan in Google Analytics?
