Omzet halen uit de website
Ja, eindelijk! Eindelijk is jouw website klaar. De site is in de lucht. En nu? Wat ga je eigenlijk met jouw site doen? Hoe genereer je omzet met jouw site?
Omzet en orders scoren
Hoe scoor je omzet en orders? Belangrijk is natuurlijk dat jouw website gevonden wordt. Want daar gaat het tenslotte om wil je uiteindelijk komen tot omzet en orders.
Grafisch ontwerp staat
Je bent net gestart als ZZP’er. Ondernemingsplan geschreven en huisstijl bepaald. Daar hoort een website bij. Geryaal stelt je de vraag: ‘Waarom laat je een website bouwen?’ Wij zien veel ondernemers en ZZP’ers die vele honderden of zelfs duizenden euro’s investeren in een website. Maar nooit nadachten over de vraag: ‘waarom?’
Plaats ik de button links of rechts
Wees eens eerlijk: ‘kan ik die banner beter links of rechts plaatsen?’ Of: ‘zullen we die button groen of paars maken?’. Allemaal vragen. Geryaal stelt zwart-wit: het doet er niet toe. Dat doet er pas toe als je bezoekers hebt. Eerder niet. Want als jouw site geen bezoekers heeft kan de button ook weg blijven.
Wat doet er dan wel toe?
Inhoud en content. Actualiteit. In de vorm van artikelen. En foto’s. Op het moment dat het grafisch ontwerp staat, start het pas. Dan kost de website geen geld maar tijd. Veel tijd. Zorg voor informatie over je product of dienst. Je vraagt je af: ‘welke artikelen plaats ik op mijn website?’.
Laat zien dat je verstand van zaken hebt
Vragen stellen begint tegenwoordig op internet. Word je als bedrijf niet gevonden op de vragen die mensen via zoekmachines stellen, dan loop je omzet mis. Het is dus zaak om content te schrijven waarin je laat zien dat je verstand van zaken hebt. Word je hier op gevonden, dan schept dit meteen vertrouwen.
Verplaats je in de klant
Verplaats je in de klant. Stel: iemands auto is kapot. De autodeur opent namelijk niet meer. Deze persoon woont in Friesland en tikt in de zoekmachine:
- Mijn autodeur is kapot Sneek
- Auto laten maken Friesland
- Autogarage gezocht omgeving Sneek
- Autodeur wil niet open
Wat nu? Wanneer je als autogarage op je website alleen schrijft dat je auto’s repareert, is de kans klein dat je gevonden wordt. Maar stel dat je een artikel hebt waarin je schrijft over kapotte autodeuren, dan is de kans groot dat je gevonden wordt door de zoekende klant.
Ontdek welke kansen jij laat liggen om bezoekers via Google op je website te krijgen.
Als jij je afvraagt hoe je klanten binnenhaalt via je website dan is deze gratis gids voor jou.