Wat is een zoekmachine?

Er zijn heel veel soorten zoekmachines op het internet. Als je nog nooit gebruik hebt gemaakt van deze online dienst, dan behoor je tot een kleine groep uitzonderingen. Vrijwel iedereen maakt tegenwoordig gebruik van een zoekmachine.

Wat is een zoekmachine?

Je kunt een zoekmachine beschouwen als een soort website waarop je allemaal informatie kunt opzoeken van andere websites. Je typt een bepaald zoekwoord in, je drukt op ‘enter’ en de zoekmachine zoekt websites op die relevant zijn aan je zoekwoord(en).

Voorbeelden zoekmachines

In alle soorten en maten zijn er erg veel zoekmachines op het internet. Voorbeelden hiervan zijn:

Een leuke duurzame zoekmachine:

Tot (specifiekere) zoekmachines behoren ook:

Scoren in een zoekmachine

Waar dan ook op het internet.. je kunt vrijwel overal invloed uitoefenen op bepaalde zoekmachines. Hoog in de zoekmachines komen heet SEO, ofwel Search Engine Optimization. Daarmee optimaliseer jij je website/artikel/blog/et cetera. Hoe beter alles geoptimaliseerd wordt waardoor je veel bezoekers trekt, hoe hoger een zoekmachine jou waardeert.

Vergelijkbare berichten

  • Wat is Joomla?

    Joomla is een Content Management Systeem (CMS). Het is een software die je op een webserver installeert en waarmee je vervolgens een website inricht. Het is te vergelijken met andere Content Management systemen, zoals WordPress en Drupal. Die software zorgt ervoor dat je website veel meer kan dan in ‘platte’ websites. Hiermee zijn stuk voor…

  • Wat is copyright?

    Het woordje copyright is een Engelse benaming voor het woordje auteursrecht. Bij het maken van bijvoorbeeld een foto, een video, muziek, et cetera ben jij de eigenaar van het materiaal (mits alles ook écht door jou ontworpen is). Jij bent de baas over wat er met jouw materiaal gaat gebeuren. Niemand mag jouw materiaal, zonder…

  • Wat is SEO?

    SEO is een acroniem van het woord ‘Search Engine Optimization’, oftewel: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van interne en externe factoren zoals techniek of content (tekst). Zo kan je het bezoek naar je website of app, dat voortkomt uit relevante zoekwoorden die bezoekers in zoekmachines typen, verhogen….