Wat is rijke content?

Google vindt het uitermate interessant als jij jouw content verrijkt. Je spreekt van rijke content als jij in jouw content afbeeldingen, video’s, infographics en podcasts gebruikt. Zo kun je bijvoorbeeld een YouTube video maken bij de blog die je hebt geschreven. Deze video kun je vervolgens in je blog toevoegen, delen op 1 van je social media kanalen en gebruiken voor je strategie op YouTube.

Links op je pagina

Bij het bouwen van een goede interne link structuur praten we ook over rijke content. Dit gaat wel vooral om links die verwijzen naar gerelateerde pagina’s. Het plaatsen van teveel links kan echter averechts werken.

Afbeeldingen

Ja, afbeeldingen zijn erg belangrijk voor jouw content. Het zorgt voor een stukje duidelijkheid naar de bezoeker toe. De visuele ervaring van de bezoeker verhoog je op deze manier. Als jij een afbeelding plaatst van een afvalbak, dan zal de bezoeker direct weten dat het over een gerelateerd onderwerp zal gaan. Ook Google is blij met afbeeldingen. Je geeft bij een afbeelding namelijk belangrijke informatie aan Google. Dit zorgt voor een hogere ranking. Ook bij Google Afbeeldingen. Je moet je echter wel aan een aantal richtlijnen houden om ook daadwerkelijk te scoren via een afbeelding.

YouTube video’s

Google is eigenaar van YouTube. Dus je raadt het al.. als jij je bezig gaat houden met YouTube video’s, dan heb je gegarandeerd een hogere ranking. Niet alleen in YouTube zelf, maar ook in Google.

Infographics

Eigenlijk valt een infographic te beschrijven onder het kopje ‘afbeeldingen’, maar toch neem ik het even apart. Infographics zijn namelijk een goed voorbeeld in het rijtje van rijke content. Bij een infographic geef je namelijk in een afbeelding de belangrijkste informatie over jouw desbetreffende blog weer. Hiermee krijgt jouw stukje content een ”flexibelere” uitstraling. Een voorbeeld van een infographic zie je in onderstaande afbeelding.

Infographic voorbeeld

Vergelijkbare berichten