Wat is White Hat Seo?

Het legaal optimaliseren van je website wordt White Hat SEO genoemd. Bij deze vorm van SEO houd jij je volledig aan de richtlijnen van de zoekmachine. Bij deze richtlijnen focus jij je vooral op goede content. Als je goede content hebt staan rest je alleen nog de juiste optimalisatie.

Goede content

Goede content is te beïnvloeden op de volgende manier:

  • Visie en vakmanschap
  • Unieke content
  • Duidelijke en heldere content
  • Content dat meer is dan een rationele en klinische opsomming.
  • Aansluiting bij jouw klanten
  • Jouw content moet aansluiten bij jouw dienstverlening.
  • Content moet aansluiten bij jouw kwaliteiten.
Wat is een infographic?

Goede optimalisatie

En de juiste optimalisatie creëer je door:

  • De juiste Google titel
  • De juiste metadescription
  • Goede heading tags (H1, H2, H3, etc)
  • Afbeeldingen met de juise alt-tag en bestandsnaam
  • Een juiste interne linkstructuur

Bij White Hat SEO richt jij je dus volledig op de klant in plaats van enkel op de zoekmachine. Je beïnvloed een zoekmachine op een legale manier zonder dat je trucjes gebruikt die de tegen de richtlijnen zijn.

Black Hat SEO

Black Hat SEO heeft geen bredere uitleg nodig. Het is het tegenovergestelde van White Hat SEO waarbij je een zoekmachine op een illegale manier probeert te beïnvloeden. Dat levert je op lange termijn veel minder op dan White Hat SEO en je riskeert dat de zoekmachine dit soort praktijken keihard afstraft.

Voorbeeldje

Elke wielrenner wil de Tour de France winnen. Het winnen van de Tour de France kun je beïnvloeden op 2 manieren:

  • Je gebruikt doping
  • Je gebruikt geen doping

Doping

Bij het gebruik van doping probeer je de winst op een illegale manier te beïnvloeden. Je probeert zo hoog mogelijk in het klassement te komen door het gebruik van doping. Bij doping ervaar je echter op korte termijn een plezier (de winst), maar je ervaart op langer termijn de consequenties (omdat jouw gebruik van doping wordt ontdekt). Bij SEO werkt dit het zelfde. Als je gebruik maakt van Black Hat SEO dan ervaar je wellicht op korte termijn een hogere positie in de zoekmachine. Op langere termijn ervaar je de consequenties omdat de zoekmachine deze praktijken niet waardeert.

Geen doping

Als je geen doping gebruikt tijdens de Tour de France dan kost het je meer energie om hoog in het klassement te eindigen, maar heb je meer positieve ervaringen op een langer termijn. Want hoe meer eigen energie je erin steekt, hoe beter de resultaten worden. Je fietst de Tour de France dus op een legale manier.

Bij White Hat SEO optimaliseer je de website op een legale manier. Dat kost energie en tijd, maar je handelt wel volgens de richtlijnen van een zoekmachine waardoor ze dit heel erg waarderen. Je probeert op een legale manier zo hoog mogelijk in een zoekmachine te komen.

Vergelijkbare berichten

  • Wat is linkspam?

    Een linkspam is een link naar ongewenste of schadelijke websites. Bij spam zul je vooral denken aan mailtjes die in de ongewenste mailbox binnen komen. Toch heeft spam een veel bredere definitie. Het woord link, wat in linkspam staat, geeft al een aanwijzing. Op je website zou je links kunnen plaatsen naar relevante externe pagina’s. Zo is het…

  • Wat is SEO?

    SEO is een acroniem van het woord ‘Search Engine Optimization’, oftewel: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van interne en externe factoren zoals techniek of content (tekst). Zo kan je het bezoek naar je website of app, dat voortkomt uit relevante zoekwoorden die bezoekers in zoekmachines typen, verhogen….

  • Wat is on page optimalisatie?

    Bij het optimaliseren van je website of webpagina wordt er onderscheid gemaakt in on page optimalisatie en off page optimalisatie. On page optimalisatie van je website is de eerste stap in het SEO proces. On page optimalisatie is het letterlijke optimaliseren van iedere pagina op de website. Per pagina zal er voor één zoekwoord (eventueel…

  • Wat is een landingspagina?

    Een landingspagina is de pagina waarop jouw bezoeker binnenkomt op de website. Het is de pagina waar de bezoeker veelal binnenkomt via social media, advertenties, links in e-mails, Google AdWords of AdSense, via de radio, de televisie of simpelweg via de resultatenpagina van een zoekmachine. Feitelijk maak je op één van deze kanalen een advertentie. Door op…