Wat zijn tussenkoppen?

Voor een goed verzorgde en overzichtelijke uitstraling is een tekst vaak onderverdeeld in verschillende paragrafen. Deze paragrafen worden vaak gescheiden door een tussenkop, dit is de titel van een bepaalde paragraaf.

Voorkom lange paragrafen zonder tussenkoppen

Bij geen gebruik van paragrafen en tussenkoppen wordt een tekst zeer onoverzichtelijk. De gemiddelde bezoeker gaat eerst de desbetreffende pagina screenen voordat hij of zij daadwerkelijk begint te lezen. Als je lange tekstflarden hebt zal de bezoeker sneller besluiten jouw pagina te verlaten en verder te gaan zoeken. Waarom? Omdat lezers ongeduldig zijn.

Hoe ziet een tussenkop eruit?

De titel ”Hoe ziet een tussenkop eruit?”, zoals je hierboven ziet staan, is een tussenkop. Het is de titel van de paragraaf die je nu aan het lezen bent.  

Wat zijn tussenkoppen?

De voordelen van een tussenkop

Een tussenkop heeft veel voordelen. Naast de overzichtelijkheid is het ook belangrijk voor jouw positie in Google.

  • Het geeft een structuur aan jouw tekst. De bezoeker ziet waar de paragraaf over gaat en kan deze op zijn manier screenen.
  • De tussenkop wordt vaak als eerste gelezen door de bezoeker. Bij een krachtige tussenkop stimuleer jij de bezoeker om jouw tekst verder te lezen.
  • Google indexeert de tussenkop. Het is dus belangrijk om bepaalde zoekwoorden in de tussenkop te gebruiken.

Vergelijkbare berichten

  • Wat is een informationele zoekopdracht?

    Er zijn verschillende soorten zoekopdrachten. Deze verschillen zitten hem in de manier van zoeken binnen een zoekmachine. De meest voorkomende zoekopdrachten zijn: Van deze 3 is de informationele zoekopdracht de meest gebruikte vorm van zoeken. Wat is een informationele zoekopdracht? Bij een informationele zoekopdracht ben je vaak op zoek naar een antwoord. De zoektocht begint…

  • Wat is SEO?

    SEO is een acroniem van het woord ‘Search Engine Optimization’, oftewel: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van interne en externe factoren zoals techniek of content (tekst). Zo kan je het bezoek naar je website of app, dat voortkomt uit relevante zoekwoorden die bezoekers in zoekmachines typen, verhogen….

  • Wat is content?

    Content kun je zien als informatie. In feite geef je informatie weg naar iemand anders. Informatie kan in verschillende tekstsoorten geplaatst worden. Je kunt mensen amuseren, informeren, overtuigen, beschouwen en activeren. Met overtuigen bedoel ik bijvoorbeeld een column. Bij activeren gaat het bijvoorbeeld om advertenties. En bij beschouwen geef je bijvoorbeeld een recensie weg. Het…

  • Wat is linkspam?

    Een linkspam is een link naar ongewenste of schadelijke websites. Bij spam zul je vooral denken aan mailtjes die in de ongewenste mailbox binnen komen. Toch heeft spam een veel bredere definitie. Het woord link, wat in linkspam staat, geeft al een aanwijzing. Op je website zou je links kunnen plaatsen naar relevante externe pagina’s. Zo is het…

  • Wat zijn keywords?

    Keywords, ofwel een sleutelwoord, zijn woorden die je intikt in een zoekmachine. Het zijn in feite de belangrijkste woorden van een bepaald artikel waarop jij optimaliseert zodat jij hoog in een zoekmachine komt te staan. Verschillen in keywords Er zijn 2 soorten keywords, ofwel zoekwoorden: Shorttail zoekwoorden Shorttail zoekwoorden zijn zoekopdrachten met minder dan 3 woorden. Binnen…

  • Wat is zoekwoordenonderzoek?

    Als je iets via Google wilt zoeken dan gebruik je zoekwoorden. Nadat je het zoekwoord hebt ingetypt en je op ‘enter’ hebt gedrukt verschijnen er talloze pagina’s met gerelateerde websites. Om te scoren met jouw website is het daarom van belang uit te zoeken welke zoekwoorden er worden gebruikt. Dit wordt ook wel zoekwoordenonderzoek genoemd. Long tail-…