Wat is een CTA of call to action?

Een CTA, een acroniem van het woord Call To Action, is een techniek waarbij je de bezoeker overhaalt tot actie over te gaan. Dit soort acties kunnen bijvoorbeeld het aanschaffen van een product zijn, maar ook voor het maken van een afspraak of het downloaden van een ebook.

Waar voldoet een call to action aan?

  • Je moet goed weten waar jij jouw CTA plaatst. Als jouw potentiële klant net op de website is binnen gekomen, dan zal deze persoon nog niet staan te wachten op flitsende call to actions.
  • Maak de call to action knop uniek. Uniek in het design. Onderscheidend van de rest van de pagina. De knop moet opvallen tussen al het andere content.
  • Gebruik uiteraard de juiste teksten. Je moet jouw potentiële klant tenslotte verleiden op de knop te drukken.

Voorbeeld

In onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van een call to action op deze website. De knop Ja, ik wil omzet uit mijn website is in deze de call to action knop. 

Wat is een CTA of call to action?

Neem jouw bezoeker mee

Je moet jouw bezoekers aan de hand nemen en ze leiden naar de plek waar jij ze wilt hebben. Zoals hierboven beschreven kan het bij een call to action gaan over:

  • Contact opnemen
  • Het aanvragen van informatie
  • Een salespage waarvan je wilt dat deze wordt bekeken
  • Een gratis ebook

Als je niet helder voor ogen hebt hoe je dit moet aanpakken, dan moet je een stapje terug zetten. Je moet terug gaan denken over het doel van jouw website. Het doel van jouw website komt bij iedere pagina op jouw website weer terug. Op basis daarvan kun je een goede call to action op de site plaatsen.

Vergelijkbare berichten

  • Wat is een landingspagina?

    Een landingspagina is de pagina waarop jouw bezoeker binnenkomt op de website. Het is de pagina waar de bezoeker veelal binnenkomt via social media, advertenties, links in e-mails, Google AdWords of AdSense, via de radio, de televisie of simpelweg via de resultatenpagina van een zoekmachine. Feitelijk maak je op één van deze kanalen een advertentie. Door op…

  • Wat is een CMS?

    Een CMS, een acroniem van het woord Content Management System, is een systeem die je in staat stelt een website op een eenvoudige manier te kunnen bewerken. Je kunt met dit systeem eenvoudig websites in elkaar zetten, zonder dat je hoeft te rommelen in ingewikkelde codes, zoals HTML en CSS en andere programmeertalen. Waarom is een CMS…

  • Wat is PHP?

    PHP, een acroniem van het woord Hypertext Preprocessor, is een diepgaandere codesysteem dan HTML. Het biedt in verhouding veel meer mogelijkheden dan HTML, maar hebben ook een heel ander doel. Deze code is vooral gericht op de dynamiek in je website. Een dynamische webpagina wordt aangemaakt op het moment dat de bezoeker naar deze specifieke…

  • Wat is een testimonial?

    Wat voor ondernemer je ook bent, je streeft altijd naar klanttevredenheid. Klanttevredenheid houdt je op de been en geeft een goed imago voor andere potentiële klanten. En waarom willen ondernemers dat? Juist. Omdat klanttevredenheid wordt doorgespeeld naar de toekomst. De klant zelf heeft een goed gevoel gekregen bij jouw onderneming en overweegt om in de…