Wat is WordPress?

Met WordPress kun je heel gemakkelijk een website maken en onderhouden zonder dat je daar HTML voor hoeft te kennen. Je kan hiermee bijvoorbeeld je website, blog of webshop beheren zonder dat jij je hoeft te verdiepen in ingewikkelde HTML- en PHP codes. Het is één van de grootste websitesystemen op de wereld. Zo zijn ruim 80% van de websites in de Verenigde Staten, die gebruik maken van het Content Management Systeem (CMS), die op WordPress draaien.

Wat is een Content Management Systeem (CMS)?

Het maakt niet uit op welke website je zit. Alle websites hebben een achtergrond die bestaat uit ingewikkelde codes, ofwel HTML-codes. Het CMS biedt gebruikers de mogelijkheid een website te bewerken zonder dat je kennis nodig hebt van allemaal HMTL-codes.

Wat zijn de voordelen van WordPress?

Het systeem brengt ontzettend veel voordelen met zich mee:

  • Het is gebruiksvriendelijk. Ervaren of niet, iedereen kan ermee aan de slag.
  • De kosten zijn laag. Het ontwikkelwerk is al voor je gedaan. Daarmee bespaar je super veel kosten.
  • Het is compatibel met alle apparaten. Kortom, de website wordt goed getoond op tablets, op de mobiel, op de desktop, et cetera.
  • De functionaliteiten zijn oneindig. Je kunt gebruik maken van gratis- en premium plug-ins.
  • De optimalisatie werkt voortreffend waardoor je erg veel mogelijkheden hebt om hoge posities in zoekmachines te bereiken.
  • Het heeft verschillende mogelijkheden in mediatypen. Naast tekst worden ook afbeeldingen, audio- en videobestanden, documenten en andere bestanden ondersteund.
  • WordPress maakt gebruik van een open source systeem. Daardoor mag iedereen gebruik maken van het CMS systeem die continue wordt doorontwikkeld.

Vergelijkbare berichten

  • Wat is SEO?

    SEO is een acroniem van het woord ‘Search Engine Optimization’, oftewel: zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie is het actief optimaliseren van een website door het verbeteren van interne en externe factoren zoals techniek of content (tekst). Zo kan je het bezoek naar je website of app, dat voortkomt uit relevante zoekwoorden die bezoekers in zoekmachines typen, verhogen….

  • Wat is een SERP?

    SERP is een acroniem van het woord Search Engine Result Page. In het Nederlands wordt het vertaald als: zoekmachine resultaat pagina. In feite heb je geen bredere uitleg over dit begrip nodig, omdat het woord Search Engine Result Page letterlijk verteld wat het betekent. Wat is een SERP? Toch vind ik het leuk je te…

  • Wat is bouncepercentage?

    Wat is het bouncepercentage en wat kun je met dit cijfer wanneer je je site wilt analyseren? Open je Google Analytics dan zie je in je beginscherm een aantal gegevens staan waaronder het zogenaamde bouncepercentage. Simpel gezegd laat het bouncepercentage hoeveel bezoekers je website verlaten nadat ze maximaal één pagina geopend hebben. Bijvoorbeeld: iemand ziet een…

  • Wat is een informationele zoekopdracht?

    Er zijn verschillende soorten zoekopdrachten. Deze verschillen zitten hem in de manier van zoeken binnen een zoekmachine. De meest voorkomende zoekopdrachten zijn: Van deze 3 is de informationele zoekopdracht de meest gebruikte vorm van zoeken. Wat is een informationele zoekopdracht? Bij een informationele zoekopdracht ben je vaak op zoek naar een antwoord. De zoektocht begint…

  • Wat zijn crawlfouten?

    Google is continue bezig alle websites te indexeren om ze vervolgens te rangschikken in de zoekmachine. Deze indexatie is puur gericht op websites die nieuw zijn of websites die structureel in beweging blijven. Structurele bewegingen zijn: Crawlen Crawlen is het doorzoeken van een spider (de robot) van zoekmachines. Zoekmachines moeten jouw website kunnen crawlen om…