Wat is content?

Content kun je zien als informatie. In feite geef je informatie weg naar iemand anders. Informatie kan in verschillende tekstsoorten geplaatst worden. Je kunt mensen amuseren, informeren, overtuigen, beschouwen en activeren. Met overtuigen bedoel ik bijvoorbeeld een column. Bij activeren gaat het bijvoorbeeld om advertenties. En bij beschouwen geef je bijvoorbeeld een recensie weg.

Het artikel wat je nu leest is content die ik op de site geplaatst heb.

Wat voor soort informatie het ook is.. je kunt het via verschillende wegen naar de buitenwereld brengen. Eén van de manieren is content via de online wereld. En omdat ik deze wereld erg interessant vind ga ik je hier iets meer over vertellen.

Soorten content

Informatie verspreiden in de online wereld kan onderanderen via:

  • Blogs
  • Video’s
  • Foto’s
  • Infographics
  • Podcasts
  • E-mails
  • E-books
  • Social media

Via e-mails gaat het bijvoorbeeld om nieuwsbrieven. Dit artikel valt onder content in een artikel of blog. En een infographic is content waarop een artikel wordt samengevat in een geïllustreerde afbeelding.

Contentstrategie

Wanneer jij online content plaatst voor jouw onderneming dan is het aan te raden een contentstrategie te maken. Met een duidelijke strategie is het gemakkelijker om gedisciplineerd content te ontwikkelen. Een strategie leidt naar een doel. En als je weet wat het doel is dan weet je ook waarvoor je aan het schrijven bent. Daar komt bij dat structureel content plaatsen een bepaalde waardering kweekt bij jouw bezoekers en zoekmachines.

Vergelijkbare berichten